Kampanjer jag gillar

7 januari 2015

Oftast och helst arbetar jag med långsiktiga, optimerande och förvaltande arbeten, men erkänner mig svag för kampanjer. De är oumbärliga för att sånna som jag ska ha en plattform att jobba på med det löpande. Här är några videos från kampanjer som fångat mitt intresse.

If och Ann-Sofie Back – Watch your back

Har du nåt töntigt som du vill ska bli ballt? Gör som försäkringsbolaget If och modeskaparen Ann-Sofie Back – hitta ett bra samarbete. Lita på varumärkesexperterna bara så ska du se att det ordnar sig såhär bra. Jag har en reflexväska och jag älskar den.

Taxi Stockholm och taxiterapeuterna

När studenterna som går Produktionsledning och Grafisk design på Berghs analyserade i samband med kursen Hållbar förpackningsdesign HT15 var det en insikt som var återkommande: ineffektiv tid = slös! Det finns så mycket bättre saker göra än att vänta, och det verkar även Taxi Stockholm ha fattat. Antar att det gjorts en intern undersökning som visar att folk som åker taxi gärna pratar av sig. Undra om förarna också får använda sig av tjänsten när det inte finns nån kund i bilen, empiriska studier visar att även det behovet är stort.

Lager then life

Motivering: Backstreet Boys och göteborgsvitsar. Ni fattar.

Dear kitten

Ett insiktsfullt val av samarbetspartner av Friskies. BuzzFeed är poppis och proppfullt av katter, och med humorinslaget så blir det en självklar succé. Har blivit en följetong som jag tycker du ska kolla in på Friskies egna YouTube-kanal.

Honda – The other side

Jag är så nyfiken på hur man löst det tekniskt här. Det är SNYGGT!