Nytt uppdrag: Digital Service Manager på Telenor

18 mars 2019

Det nya uppdraget är igång. Sedan ca 1 månad så är jag tillbaka på Telenor igen och den här gången i rollen som Digital Service Manager. Det betyder att jag jobbar med data, innehåll och konvertering för Telenors kunder så att kundresan för serviceärenden ska bli så bra som möjligt. Kul uppdrag va?

Jag ingår i ett team som heter Painkillers, en jäkla bra squad där jag jobbat med de allra flesta tidigare – både på Telenor och andra företag. Vi tillhör Self Service-triben och jag ingår i ett chapter med andra som har liknande roller.

Vi jobbar alltså agilt och regelmässigt enligt Scrum-metodiken, ett sätt som passar mig väldigt bra. Korta tidshorisonter och en känsla av att jag får saker gjort varje dag. Jämfört med innan då jag ibland kunde ha dagar då jag jobbade järnet men allt ba flöt ihop. Det känns liksom nyttigt med Scrum. Och även om jag jobbat agilt i flera år så är det här första gången det är så till punkt och pricka.

En sak jag inte riktigt fattar än är alla forum och när man får säga vad. Upplever att det främst är svårt att veta när man får klaga. Man måste ju få klaga för annars imploderar det, det vet vi ju.

Är nyutbildad!

Förra veckan formaliserade jag mitt kunnande inom Google Analytics (GA). Precis som med Scrum så har jag jobbat med GA i många år men varit självlärd. Så för att ärligt kunna säga att jag kan GA så bestämde jag mig för att gå en kurs. En grundkurs. Det kändes viktigt att få koll på att det jag kunde var rätt och att jag får en koll på vad jag behöver veta. Grundkurser alltså – bra grej!